Wyświetl najpopularniejsze testy lub ostatnio dodane testy.
Najnowszy test zawodowy: Twój typ osobowości.
Testy zawodowe
Rób co kochasz, a pieniądze przyjdą same.
06
MAR
Jak zacząć planowanie swojej kariery?
4 proste kroki do zbudowania skutecznego planu kariery
Planowanie kariery krok po kroku
Na każdym kroku stawiaj sobie cel, zastanów się po co daną rzecz robisz i zapisz do czego ma cię ona zaprowadzić.
A więc:
- Określ swoje zainteresowania i pasje. Pomyśl w jaki sposób, gdzie i z kim lubisz pracować, czy preferujesz pracę w domu czy poza domem, czy potrafisz pracować w grupie i czy lubisz taką pracę, a może jesteś indywidualistą i wolisz pracować sam i odpowiadać tylko za siebie? Dzięki temu będziesz wiedział jaka praca będzie dla ciebie przyjemna. Jeśli uda Ci się dostać pracę zgodną z Twoją pasją, praca stanie się przyjemnością i co za tym idzie, będziesz bardziej zaangażowany w to co robisz. Wynikiem tego będzie sukces zawodowy.
- Po określeniu swoich zainteresowań, zajmij się swoimi kompetencjami i kwalifikacjami. Zastanów się jakie masz umiejętności, jaki zakres wiedzy posiadasz o swojej wymarzonej branży, jakie masz predyspozycje do wykonywania danego zawodu i jakie posiadasz zdolności (co cię cechuje i czy ta zaleta przyda się w twojej pracy?). Na końcu określ też swoje doświadczenia (nie tylko zawodowe, ale też te, dzięki którym rozwinąłeś swoje zainteresowania) i osiągnięcia. Wypisz stanowiska, które Cię interesują i zapisz jakie dzięki nim nowe doświadczenia zdobędziesz. Jak możesz awansować lub zmienić stanowisko pracy.
- Uwzględnij ograniczenia i bariery, które mogą utrudnić Ci wykonywanie danego zawodu (może być to rodzina, zły stan zdrowia i wiele innych).
- Dokonaj oceny rynku pracy. Dowiedz się jakie zawody są zawodami przyszłościowymi i jakie warunki pracy oferują poszczególni pracodawcy. Sprawdź jakie kwalifikacje są potrzebne. Zapoznaj się także z wymaganiami, które stawiają pracodawcy. Wszystko oczywiście w kontekście posiadanych zainteresowań.
Zanim zaczniesz spisywać plany swojej kariery zawodowej, musisz dobrze się zastanowić, by nie podejmować pochopnych decyzji. Zapisz wszystko, co jest związane jest z Twoim celem. Im bardziej szczegółowy plan, tym lepiej. Stanowi to duże ułatwienie i motywuje do osiągnięcia określonego celu. W każdej chwili możesz spojrzeć na swoją rozpiskę i sprawdzić czy zmierzasz w dobrym kierunku.
Korzyści z dobrze zaplanowanego rozwoju kariery zawodowej:
- wiedząc czego chcesz i gdzie szukać, łatwiej zdobędziesz pracę,
- odkryjesz swoje słabe i mocne strony,
- stracisz mniej czasu na rozmowy kwalifikacyjne do firm, które nie są w zasięgu Twoich zainteresowań,
- będziesz miał lepsze samopoczucie dzięki dążeniu do realizacji swoich celów i marzeń,
- dokładny plan ułatwi Ci podążanie drogą Twojej kariery i zachęci do dalszego rozwoju zawodowego.
Pamiętaj, najważniejszy jest dobry plan. Spisz go, wywieś na lodówce i krok po kroku dąż do jego realizacji.
wyświetleń: 17 487
Zawodowe porady dla pracowników i pracodawców prosto na Twój e-mail. Zapisz się na nasz kurs!
Test umiejętności komunikacyjnych
Jakiego rodzaju komunikacje stosujesz i jaki to może mieć wpływ na Twoją przyszłą pracę?
ostatnie 24 godziny:
29 rozwiązań
- Jakie studia? Test na zainteresowania
- Test preferencji zawodowych
- Test osobowości – poznaj swój profil zawodowy
- Test inteligencji emocjonalnej
- Zainteresowania i predyspozycje zawodowe
- Poznaj swój typ osobowości – test zawodowy
- Test osobowości – poznaj swój profil zawodowy
- Test oceny pracy
- Test temperamentu
- Test zdolności zawodowych